środa, 1 października 2014

Gulasz z łopatki wieprzowej z kopytkami

   W Biedronce w promocji jest właśnie łopatka wieprzowa bez kości. Kupiłam i postanowiłam przyrządzić dzisiaj gulasz z łopatki wieprzowej z kopytkami i sałatką rarytasek. Danie proste do zrobienia. Nie potrzeba do jego przygotowania dużo czasu. Bardzo smaczne i pożywne. Można podawać z makaronem, bułką czy chlebem, kopytkami czy zwykłymi ziemniakami. Co kto woli. Ja postanowiłam przygotować go z kopytkami.





Gulasz z łopatki wieprzowej

Składniki:
- 500 g łopatki wieprzowej bez kości;
- 2 marchewki;
- 2 papryki (ja użyłam czerwonej);
- 1 cebula;
- 2 ząbki czosnku;
- 1 kostka rosołowa;
- 1 łyżka mąki;
- 2 łyżki śmietany;
- 2 łyżki papryki słodkiej;
- 2 łyżki papryki ostrej;
- olej do smażenia;
- sól, pieprz do smaku.

Przygotowanie:
Łopatkę pokrój w kostkę, wrzuć do miseczki, wsyp paprykę ostrą i słodką, dodaj łyżkę oleju. Wymieszaj i odstaw na chwilę. 
Cebulę, marchewki i papryki pokrój w kostkę, czosnek obierz. Mięso wrzuć na rozgrzany olej do garnka. Obsmaż mięso na dużym ogniu, następnie dodaj pokrojone warzywa i przeciśnij czosnek przez praskę. Smaż, aż cebula się zeszkli. 
Rozrób kostkę rosołową w pół litra wrzącej wody. Powstały bulion wlej do garnka z mięsem i zmniejsz ogień na kuchence. Całość duś, aż mięso będzie miękkie. 
Na koniec w szklance rozrób mąkę i śmietanę tak, aby nie było grudek. Wlej do garnka i intensywnie mieszaj, aż gulasz zrobi się gęsty. Dopraw solą i pieprzem.




Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz